Har du spørsmål til å kjøp av billetter eller arrangementsinfo på Drammens Teater? Kanskje vi kan hjelpe deg nedenfor!

Hvor finner jeg mine billetter?

Alle billetter du kjøper via oss vil bli sendt til deg via e-post. Finner du ikke billettene i din hovedinnboks, sjekk gjerne spam/søppelpost. Du kan også logge inn på vårt billettsystemet TIX og finne dine billetter. Logg inn på denne siden.

Hvor kjøper man billetter?

Du kan kjøpe alle billetter til Drammen Sceners forestillinger på http://drammenscener.no, via vår billettleverandør Tixly og/eller via billettkontoret på Drammens Teater. Billettkontoret er åpen tirsdag til fredag fra 14:00 til 17:00, samt 1 time før hver forestilling. Du kan i samme tidsrom kjøpe billetter ved å ringe billettkontoret på 32213100.

Må jeg printe ut billettene?

Nei, det er ikke nødvendig. Ved kjøp av billetter har du et valg mellom «mobilbillett» og «print selv» etter kjøpte billetter. Benytt deg av «mobilbillett» dersom du tenker å benytte deg av mobil for fremvisning av din(e) billett(er). 

Kan dere sende billetter per post?

Nei, dessverre. Vi tilbyr kun å sende billetter per e-post og/eller fysisk print via vår Billettluke.

Når starter forestillingen?

Tiden vi oppgir i programmet er forestillingens start, med mindre noe annet er oppgitt. Dørene inn til salene åpner som regel 20 minutter før forestillingens start. Vi anbefaler alle å være ute i god tid til forestillingen for å unngå kø og få en mest mulig behagelig opplevelse.

Hvor bruker jeg gavekortet mitt?

Du kan benytte deg av gavekortet ditt ved alle kjøp via våre nettsider. Etter at du har valgt antall billetter, vil du få opp muligheten til å benytte deg av ditt gavekort. Legg inn ditt gavekortnummer og PIN-kode for å benytte ditt gavekort. Du kan også benytte deg av ditt gavekort ved kjøp av billetter i vår billettluka.

Kan jeg endre forestillingsdag?

Kanskje! På enkelte produksjoner er det mulig å endre forestillingsdag. I mailen du har fått fra billettleverandøren TIX, vil det da ligge en link med mulighet for å bytte forestilling. Du vil da beholde samme seteplasser. Første flytting vil være gratis, mens flere flyttinger vil påkoste et gebyr. Merk at det IKKE er mulig å bytte til andre forestillinger og/eller seteplass.

Kan jeg refundere billetten min?

Kjøpte billetter (eks. billettavgift) refunderes kun ved avlyste arrangementer.

Har jeg angrerett på kjøp hos dere?

Billetter til konserter, forestillinger og hotellovernatting er ikke dekket av angreretten.

Jeg vil kjøpe flere enkeltbilletter, hva gjør jeg?

På forestillinger som har nummererte plasser, er det i utgangspunktet ikke mulig å kjøpe flere enkeltplasser i en enkelt ordre. Ønsker du å kjøpe flere enkeltplasser, må man gjennomføre flere enkeltordre.

Er det aldersgrense på Teatret?

Nei, med mindre noe annet er oppgitt på forestillingssiden på våre nettsider. Barn under 3 år som kan sitte på fanget trenger ingen billett på de fleste av våre forestillinger. På forestillinger som er rettet mot små barn, vil alle barn være nødt til å kjøpe billett.

På enkelte arrangementer er det oppgitt at det er 18-årsgrense + vergeordning. Vergeordning er for at ungdom mellom 13-18 år kan gå på konsert i følge med en edru voksen over 30 år (to ungdommer per verge). Begge må ha gyldig billett, samt signere et vergeskjema i billettluka på Drammens Teater på konsertdagen. Sjekk arrangementet på våre nettsider for å se om konserten har vergeordning. Ta kontakt med oss før du kjøper billetter, dersom du er i tvil om konserten du vil på har vergeordning.

Jeg vil kjøpe over 10 billetter, men får det ikke til?

Av forskjellige grunner tillater ikke billettsystemet kjøp av over 10 billetter over internett. Ta gjerne kontakt med oss på 32213100 for gruppebestillinger.

Jeg har vansker med å gå i trapper - hvor bør jeg sitte i Teatret?

Parkett. Det er dessverre ikke heis til losjeradene i vår tradisjonsrike Hovedsal. Det er heis til Studioscenen.

Hvordan ser salkartene ut?

Våre saler kan ha litt ulike tilgjengelige seter på sine salkart avhengig av hvilket arrangement det er. Som utgangspunkt ser våre salkart slik ut:

Hovedscenen
Studioscenen

Rullestolplasser og ledsagerplasser er fjernet fra denne oversikten. Ekstra seter finnes også på Hovedscenen, men er i denne visningen sperret for mulige følgespotter etc.

Mat og drikke på arrangement

Medbrakt mat og drikke er ikke tillatt på våre arrangementer, med mindre noe annet er spesifisert.

Varer kjøpt fra våre kiosker er tillatt inn i salene.

Hittegods

For ting som er mistet på Teatret, ta kontakt med Billettluka i åpningstidene.
For Union, ta kontakt med André (40329645) eller Senija (95772786) på dagtid (09-15).

Har du noe mer du lurer på? Ta gjerne kontakt med oss:
chat: Facebook Messenger
e-post: billett@drammenscener.no
telefon: 32213100