STATUS: Vi holder åpent med de kapasitetsbegrensninger og regler som gjelder for øyeblikket

Status oppdatert: 17.06.2021 kl. 09:48. Les mer om nåværende regler gjeldende for våre arrangementer her og her.

Vi storgleder oss til å få publikum tilbake i våre saler igjen! I våre saler skal du føle deg trygg på at smitteverntiltakene ivaretas. Vi har derfor kjøreregler for både oss ansatte, arrangør og deg som publikummer. Kjørereglene for publikum kan du lese her.

Dette er en samlingsside med spørsmål, svar, kjøreregler og eventuelt annen informasjon som er nødvendig. Se nedenfor linkene for spørsmål og svar. 

LES KJØREREGLENE FOR TEATRET OG UNION

SPØRSMÅL OG SVAR RUNDT KANSELLERTE/FLYTTEDE ARRANGEMENTER OG REFUSJON

REFUSJONSGARANTI – FÅ TILBAKE PENGER VED FLYTTING/AVLYSNING

Trykk på emnene/spørsmålene nedenfor for utfyldig svar:

Bruker dere koronapass?

Per nå har ikke bruk av koronapass noe påvirkning på oss. Vi vil derfor ikke benytte oss av dette.

Det kan riktignok komme endringer på dette. Vil det være krav til koronapass vil både denne fliken bli oppdatert, samt at informasjon vil stå tilgjengelig på mail.

Hva skjer med forestillingene fremover?

Vi ønsker å gjennomføre oppsatt program innenfor de reglene som til enhver tid er satt.

Det kan likevel skje at noen arrangementer blir berammet. Ved fullstendig kansellering, vil alle billettkjøpere for berørte arrangementer få sine billetter (eks. avgift) refundert. Blir det flyttet, vil alle innenfor refusjonsgarantien få tilbud om refusjon.

Når det blir bekreftet som avlyst og/eller flytting, vil du bli informert per e-post og/eller SMS, samt at arrangementssiden vil bli oppdatert. Vi ber deg om å vente til e-post/SMS er mottatt om ditt arrangement før du henvender deg til oss om spørsmål. Takk!

Barsalg

Det er IKKE lov å benytte seg av bar.

UNION: For å kjøpe innhold fra baren, må dette gjøres fra mobil. Vi benytter oss av tjenesten Ordr. Fra Ordr kan du enkelt bestille kontaktfritt til ditt bord. Så fort en bestilling er mottatt, vil våre servitører gjøre klart snacks/drikke og komme bort til ditt bord med dette. Les mer om tjenesten og finn våre utsalg på ordr.no. Ved mindre arrangementer vil servitørene ta bestillingen din ved bordet.

TEATRET: Det vil være barsalg i Teatret på lik linje som på Union, men kun før forestillinger. Når du har kommet inn i Teatrets inngang(er) vil det være mulig å bestille snacks/drikke til bordet ditt via Ordr.no.

Kapasitetsbegrensninger og -endringer

Det vil ikke bli avholdt noen konserter/forestillinger som overstiger hva vi til enhver tid har lov til.

Dersom det skulle skje en endring i regelen for maksimal antall på våre scener og/eller det er solgt fler enn vi har tillatelse til, vil de som har kjøpt billett først bli prioritert. Resterende vil få sine billetter (eks. avgift) refundert. Informasjon vil bli tilsendt per e-post og/eller SMS dersom dette vil skje.

Billettkjøp og billettkategorier

På Union vil det bli unummererte sitteplasser. Alle sitteplassene vil inneha avstandskrav.

På Teatret vil det på flesteparten av forestillingene bli solgt husstandsbilletter og ordinære billetter på Studioscenen og Hovedscenen. Alle ordinære billetter vil automatisk få avstand mellom seg i henhold til kravene. Husstandsbilletter vil være samlet (NB! Gjelder KUN for de som bor i samme husstand) og ha avstand til andre husstands-/ordinær-billetter. Billettkategoriene kan kombineres i et kjøp.

For andre forestillinger som ikke har husstandsbilletter, kan billetter kjøpes som normalt per nå. Informasjon vil bli tilsendt, så fort dette er klart.

Billetter kjøper du henholdsvis på https://drammenscener.no/teatret eller https://drammenscener.no/union

Ståplasser på Union?

Det vil per dags dato ikke bli ståplasser på konserter på Union. Det vil bli satt opp bord og stoler innenfor de rammene som er satt av myndighetene og som overholder meterregelen. Ved ankomst vil du bli henvist til sitteplass, som vil være din plass gjennom hele konserten. Vi anmoder deg om å IKKE flytte stoler/bord!

Så fort vi får lov til det, vil det bli gjort om til stående plasser.

Garderobe?

Vi vil ikke ha noen betjente garderober nå. Vi anbefaler alle å ta med seg yttertøyet inn til sin sitteplass.

Ledsager-/Rullestolplass

Dersom det er behov for ledsagerbilletter og/eller rullestolplasser, ber vi deg ta kontakt med oss på 32213100, e-post og/eller Facebook Messenger.

Les mer om åpningstider på våre telefonlinjer her.

Smittevernstiltak

Drammen Scener har lagt om mye av sin drift for å tilpasse seg til smittevern.

  • Økt renhold av alle kontaktpunkter underveis i en forestilling
  • Antibac står tydelig fremme
  • Egen smittevernansvarlig per arrangement
  • Ekstra bemanning
  • Bredere kommunikasjon til publikum både i forkant og under arrangementet

I tillegg har vi egne kjøreregler for publikum, som blir sendt ut til alle publikummere før arrangement. Les kjørereglene og flere av våre tiltak her.

Refusjon ved flytting/avlysning

Ved flyttinger og avlysninger, vil du som billettkjøper få informasjon per e-post. Så fort et arrangement besluttes flyttet, vil det være mulighet for å be om refusjon via tilsendt lenke.

For avlyste arrangementer, vil du automatisk bli refundert til det kort som du benyttet deg ved kjøp. Dersom noe feil skjer i transaksjonen/refunderingen, vil vi ta kontakt med deg.

Hvilke regler er gjeldende for Drammen Scener?

Vi forholder oss til nasjonale og lokale regler rettet mot arrangementer med faste sitteplasser.

Les mer om reglene nasjonalt her. og kommunalt her.

Jeg har mottatt en SMS om refundering

Vi vil sende ut informasjon per e-post og SMS, så fremt vi har denne kontaktinfoen, til alle billettkjøpere ved endringer på arrangementet.

Er du usikker på om SMS/e-posten er fra oss? Ta kontakt med oss.

Med forbehold om at snarlige endringer i regelverket kan skje.

Siden vil bli fortløpende oppdatert. Sist oppdatert: 10. september kl. 14:26

Finner du ikke svar på noen av dine spørsmål?
Kontakt oss gjerne.