STATUS: Arrangementer vil etter planen bli arrangert innenfor de retningslinjene som er. Nye regler fra 21. januar påvirker ikke oss. Arrangementer hvor det er solgt over tillatt kapasitet, vil bli avkuttet. Les mer nedenfor.

Status oppdatert: 21.01.2022 kl. 09:55.

—-
Dette er en samlingsside med kjøreregler, spørsmål, svar og eventuelt annen informasjon som er nødvendig. Se nedenfor linkene for spørsmål og svar. 

KJØREREGLER FOR GJESTER OG ANSATTE

SPØRSMÅL OG SVAR RUNDT KANSELLERTE/FLYTTEDE ARRANGEMENTER OG REFUSJON

REFUSJONSGARANTI – FÅ TILBAKE PENGER VED FLYTTING/AVLYSNING

Trykk på emnene/spørsmålene nedenfor for utfyldig svar:

Hva skjer med arrangementene fremover?

Arrangementer vil etter planen bli avholdt på oppsatte tidspunkt.

På arrangementer hvor det er solgt flere billetter enn tillatt kapasitet, vil det bli foretatt en avkutting. De som har kjøpt billetter først, vil bli prioritert. Om ditt arrangement blir berørt av dette, vil du bli informert via e-post og/eller SMS.

Selv om vi ønsker å gjennomføre arrangementene, kan det være at noen arrangementer vil bli avlyst eller flyttet, av diverse årsaker. Om så skjer, vil du bli informert om via e-post, SMS og arrangementssiden på våre nettsider.

Ved en avlysning eller at du ikke får plass vil du automatisk bli refundert for din billett (eks. avgift). Ettersom vi fortsatt har en gjeldende refusjonsgaranti, vil du ved en flytting få nærmere beskjed om hvordan du kan be om refusjon. Grunnet mange refusjoner, kan refusjon ta opp mot to måneder.

Dersom du har kjøpt billett i billettluka, brukt gavekort og/eller kjøpet er over 1 år gammelt, vil du få nærmere informasjon senere for innhenting av kontonummer for din refusjon.

Hva er kapasiteten?

Kapasiteten på Union og Teatret forblir maksimalt 200, selv etter regelendringer gjeldende fra og med 21. januar.

Enkelte konsert/arrangementer kan allikevel ha lavere kapasitet, grunnet endringer i sal eller mindre scene.

Er det munnbindplikt hos dere?

Det er påbud om bruk av munnbind på kulturelle arrangementer.

På Teatret må munnbind benyttes både til og fra setet og på seteplassen. På Union må munnbind benyttes til og fra setet, men når du sitter er ikke det påbudt.

Munnbindpåbudet gjelder alle over 12 år.

Barsalg

Det vil være bordservering både i Teatrets foajé før forestilling og ved bord under arrangement på Union. Bordbestilling av barvarer fra egen QR-kode som vil være tilgjengelig på bordene.

For barnearrangementer (som f.eks. på Union Scene for Barn) vil det være kioskservering som normalt.

Publikumsbegrensning, hvem blir prioritert?

Ved en situasjon der vi ikke har plass til alle billettkjøpere på et arrangement på Union og Teatret, vil de publikummere som først kjøpte billett bli prioritert.

Informasjon vil bli tilsendt på e-post.

Ståplasser på Union?

Det vil per nå ikke være ståplasser på arrangementer på Union.

Kan jeg refundere billetten min?

I utgangspunktet er det kun ved avlyste arrangement at vi refunderer billetter. Under pandemien har vi også en refusjonsgaranti, som også sikrer deg mulighet til å refundere ved en flytting (om dette gjelder deg, se tilsendt e-post for mer informasjon).

Utenom dette vil det ikke være mulig å refundere dine billetter. Har du ikke mulighet for å gå, kan du forsøke å selge billettene dine til venner eller familie.

Refusjon ved flytting/avlysning

Ved flyttinger og avlysninger, vil du som billettkjøper få informasjon per e-post. Så fort et arrangement besluttes flyttet, vil det være mulighet for å be om refusjon via din kvitteringsside.

For avlyste arrangementer, vil du automatisk bli refundert for din billett (eks. avgift) til det kort som du benyttet deg ved kjøp. Dersom noe feil skjer i transaksjonen/refunderingen, vil vi ta kontakt med deg. Grunnet mange refusjoner, ber vi om tålmodighet for at refusjon kan ta litt tid.

Har du kjøpt billetter i billettluka, med gavekort eller kjøpet er over ett år gammelt, vil du få tilsendt en e-post senere med mulighet for å legge inn ditt kontonummer.

Hvorfor står så mange arrangementer som "Utsolgt"?

En rekke arrangementer er satt som utsolgt, grunnet at de overstiger nåværende publikumsbegrensninger.

Bruker dere koronapass?

Per nå benytter vi oss ikke av koronapass. Det kan være at dette vil komme på et senere tidspunkt, avhengig av hvilke regler som blir gjeldende.

Holder billettluka åpent?

Ja, billettluken holder nå åpent til sine normale åpningstider.

Hvilke råd gjelder for Drammen Scener nå?

Vi følger de generelle smittevernsrådene og anbefaler også vårt publikum om å følge disse. Les mer om på https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/smittevernrad-for-befolkningen/.

Med forbehold om at snarlige endringer i regelverket kan skje.

Siden vil bli fortløpende oppdatert. Sist oppdatert: 21. januar kl. 14:26