STATUS: Alle arrangementer ut januar blir flyttet eller avlyst grunnet nasjonale og lokale tiltak.

Status oppdatert: 19.01.21 kl. 10:06. Les mer om nåværende regler gjeldende for våre arrangementer her og her.

Velkommen til Drammens Teater og Union Scene. Vi ønsker å by deg på et mangfold av opplevelser innenfor de rammene både vi og du som publikummer har i denne spesielle tiden. Vi følger alle smitteverntiltak som er satt for arrangører av sentrale og lokale myndigheter for at både du og våre ansatte skal være trygg.

Vi anbefaler at du tar en titt på denne siden for oppdatert informasjon før ditt besøk. Dette er en samlingsside med spørsmål, svar, kjøreregler og eventuelt annen informasjon som er nødvendig.

LES KJØREREGLENE FOR TEATRET OG UNION

SPØRSMÅL OG SVAR RUNDT KANSELLERTE/FLYTTEDE ARRANGEMENTER OG REFUSJON

REFUSJONSGARANTI

Trykk på emnene/spørsmålene nedenfor for utfyldig svar

Hva skjer med forestillingene fremover?

Alle arrangementer i januar vil bli avlyst eller flyttet. Arrangementet vil enten bli fullstendig kansellert og/eller flyttet. Ved fullstendig kansellering, vil alle billettkjøpere for berørte arrangementer få sine billetter (eks. avgift) refundert. Blir det flyttet, vil alle innenfor refusjonsgarantien få tilbud om refusjon.

Når det blir bekreftet som avlyst og/eller flytting, vil du bli informert per e-post og/eller SMS. Vi ber deg om å vente til e-post/SMS er mottatt om ditt arrangement før du henvender deg til oss om spørsmål. Takk!

For arrangementer etter dette, ber vi deg om å vise tålmodighet for eventuelle nye endringer. Du vil bli informert per e-post og/eller SMS dersom det blir noen endringer.

Hva skjer hvis makskapasitet blir justert til 50?

Dersom det skulle skje en endring i regelen for maksimal antall på våre scener, vil de som har kjøpt billett først bli prioritert. Resterende vil få sine billetter (eks. avgift) refundert. Informasjon vil bli tilsendt per e-post og/eller SMS dersom dette vil skje.

Billettkjøp og billettkategorier

På Union vil det bli unummererte sitteplasser. Alle sitteplassene vil inneha avstandskrav.

På Teatret vil det på flesteparten av forestillingene bli solgt husstandsbilletter og ordinære billetter på Studioscenen og Hovedscenen. Alle ordinære billetter vil automatisk få avstand mellom seg i henhold til kravene. Husstandsbilletter vil være samlet (NB! Gjelder KUN for de som bor i samme husstand) og ha avstand til andre husstands-/ordinær-billetter. Billettkategoriene kan kombineres i et kjøp.

For andre forestillinger som ikke har husstandsbilletter, kan billetter kjøpes som normalt per nå. Informasjon vil bli tilsendt, så fort dette er klart.

Billetter kjøper du henholdsvis på https://drammenscener.no/teatret eller https://drammenscener.no/union

Barsalg

Det er IKKE lov å benytte seg av bar.

UNION: For å kjøpe innhold fra baren, må dette gjøres fra mobil. Vi benytter oss av tjenesten Ordr. Fra Ordr kan du enkelt bestille kontaktfritt til ditt bord. Så fort en bestilling er mottatt, vil våre servitører gjøre klart snacks/drikke og komme bort til ditt bord med dette. Les mer om tjenesten og finn våre utsalg på ordr.no. Ved mindre arrangementer vil servitørene ta bestillingen din ved bordet.

TEATRET: Det vil være barsalg i Teatret på lik linje som på Union, men kun før forestillinger. Når du har kommet inn i Teatrets inngang(er) vil det være mulig å bestille snacks/drikke til bordet ditt via Ordr.no.

Ståplasser på Union?

Det vil per dags dato ikke bli ståplasser på konserter på Union. Det vil bli satt opp bord og stoler innenfor de rammene som er satt av myndighetene og som overholder meterregelen. Ved ankomst vil du bli henvist til sitteplass, som vil være din plass gjennom hele konserten. Vi anmoder deg om å IKKE flytte stoler/bord!

Må jeg bruke munnbind?

Det er bredere krav til munnbindbruk i Drammen og spesielt på steder det ikke er mulig å holde én meters avstand. Hos oss anser vi at det er store nok arealer til at man fint kan unngå å komme for tett til andre. Vi vil allikevel råde deg til å benytte deg av munnbind.

Våre ansatte som er i kontakt med publikum vil bære munnbind.

Garderobe?

Vi vil ikke ha noen betjente garderober i denne tiden. Vi anbefaler alle å ta med seg yttertøyet inn til sin sitteplass.

Ledsager-/Rullestolplass

Dersom det er behov for ledsagerbilletter og/eller rullestolplasser, ber vi deg ta kontakt med oss på 32213100, e-post og/eller Facebook Messenger.

Les mer om åpningstider på våre telefonlinjer her.

Smittevernstiltak

Drammen Scener har lagt om mye av sin drift for å tilpasse seg til smittevern.

  • Økt renhold av alle kontaktpunkter underveis i en forestilling
  • Antibac står tydelig fremme
  • Egen smittevernansvarlig per arrangement
  • Ekstra bemanning
  • Bredere kommunikasjon til publikum både i forkant og under arrangementet
  • I tillegg har vi egne kjøreregler for publikum, som blir sendt ut til alle publikummere før arrangement. Les kjørereglene og flere av våre tiltak her.

    Hvilke regler er gjeldende for Drammen Scener?

    Vi forholder oss til nasjonale og lokale regler rettet mot arrangementer med faste sitteplasser.

    Les mer om reglene nasjonalt her. og kommunalt her.

    Hva med arrangementer med over 200 pers?

    Det vil ikke bli avholdt noen konserter/forestillinger med over 200 personer, per dagens regelverk.

    Dersom det er noen forestillinger/konserter ute for salg med over 200 solgte billetter, vil det bli foretatt endringer i salskart/salg før arrangementet avholdes.

    Så fort det blir noen endringer på forestillingene, vil du bli informert via e-post og/eller SMS.

    Jeg har mottatt en SMS om refundering

    Vi vil sende ut informasjon per e-post og SMS, så fremt vi har denne kontaktinfoen, til alle billettkjøpere ved endringer på arrangementet.

    Er du usikker på om SMS/e-posten er fra oss? Ta kontakt med oss.

    Med forbehold om at snarlige endringer i regelverket kan skje.

    Siden vil bli fortløpende oppdatert. Sist oppdatert: 15. januar kl. 09:44

    Finner du ikke svar på noen av dine spørsmål?
    Kontakt oss gjerne.